lauantai 30. kesäkuuta 2012

Laiskaakin laiskempi emäntä

Olen emännälleni kiukkuinen, sillä hän on laiska. Olisin halunnut tulla kertomaan teille monenmoisia juttuja, mutta kirjoittaminen ei näillä minun tassuillani oikein onnistu. Ja emänätä on siis ollut niin laiska, ettei hän ole tullut minun kanssa kirjoittamaan. Mur.

Mutta asiaan, kerrotaan nyt kaikki, mitä minun sydämelläni on, kun tuo emäntä nyt kerran tuli minun kanssani kirjoittelemaan.

Aloitetaan pelastusliiveistä. Olemme kesäkuun alussa laittaneet venettä kuntoon ja emäntä sitten kokeili päälleni pelastusliivejä. Mutta mitä ihmettä, ne olivat käyneet pieniksi, rinnanympärykseni on päässyt kasvamaan liian suureksi. Oli siis hommattava uudet liivit. Juuri sopivasti posti toikin Koiramme-lehden, siellä välissä tulee aina lehti myös meille koirille - Musti ja Mirri-kuvasto. Selailin kuvastoa ja siellä oli hienot Hurtta-merkkiset liivit, aikaisemmatkin pelastusliivini ovat olleet Hurtta-merkkisiä.
Mainoksen uhri - ihanat Hurtta-pelastusliivit odottavat ostaajansa!
Pian posti toikin meille uudet pelastusliivit, ne olivat onneksi minulle sopivat.

Uudet Hurtta-pelastusliivit
Emäntä on ahkerasti puurtanut gradunsa parissa koko kesäkuun niin ajattelin olla välillä myös avuksi. Ajattelin hoitaa ruokapuolen, jotta emännällä on enemmän aikaa keskittyä kirjoittamiseen. Laitoin takapihalle pallogrillin pystyyn ja aloin grillailemaan meille nakkeja, yksi minulle ja yksi emännälle.
Russelin kokoinen pallogrilli
Hyvä tuoksu leijailee ilmassa
Eivät taida olla vielä valmiita
Valppaana täytyy olla, tämä on tarkkaa puuhaa
Maistuu hyvälle
Nam!

Juhannuksena sitten lähdimme ensimmäistä kertaa veneilemään. Alkuun taas vähän jännitti ja emäntä pyysi viereensä istumaan. Menin hetkeksi, mutta palasin isännän jalkoihin, sillä siellä on minun paikkani ajon aikana, en osaa olla enää muualla. Enkä minä tärissyt yhtään, vapina johtui ihan varmasti vain uuden moottorin aiheuttamasta resonoinnista.

Kapteeni Nana
Vaikka heti ei uskoisikaan, että välillä vähän vapisen veneen kyydissä, olen kuitenkin veneemme kapteeni, ainakin siis silloin kun olemme rannassa.

Juhannus meni mukavasti, Tessun kanssa oltiin taas samoissa paikoissa ja kivaa oli! Kävimme myös meressä uimassa.
Ohoi, mitä näkyy?
No sehän on Keistiön lossi!

3 kommenttia:

  1. Hihihiii, aivan mahtava postaus! :D Alku alkoi jo lupaavasti ja suupielet nousivat korviin, mutta tuon kapteenin lätsän kohdalla repesin täysin. Hahhahhaa, ihana lätsä!!! Ihan mahtava! Onko emännän tuotantoa? Upea on! Lätsä istuu sulle mainiosti. Oot Nana reilu, kun autat emäntää keittiön puolella. Toivottavasti emäntäkin auttelee sua taas useammin blogisi kanssa. Näitä on niin mukava lukea. Uusi profiilikuvakin oli ilmestynyt ruutuun. =)

    VastaaPoista
  2. Kyllä se taitaa olla emännän tekosia, en oikein tykkää, kun hän tekee niitä minulle. Varsinkin villapaidat ovat kamalia, mutta niitä ei nyt onneksi tarvita.

    Jep, uuteen profiilikuvaan tuli emäntäkin mukaan :)

    VastaaPoista
  3. Täällä on kans kaks russelia jokka tahtois itselleen kipparilakit.. On vaan pari pientä ongelmaa. 1.) mami ei osaa ommella eikä kutoo ja 2.) venekki puuttuu. Paitsi että onhan meillä mökillä sellainen järvisoutupaatti.. Kaikkihan meille naurais jos istuttaisiin kipparilakit päässä soutupaatin nokassa. :D

    VastaaPoista