tiistai 13. joulukuuta 2011

Uusi ystävä

Heippa!
Olen saanut uuden koiraystävän, kun Tyynen ja Ekin seuraksi taloon muutti ROKI (olen pahoillani, en ole varma, kuinka nimesi kirjoitetaan). Roki on suomen ajokoira, olen Rokin isään (?) törmännyt silloin joskus kun olin ihan pieni pentu. Roki on poika, mutta silti se on hyvin nätti koira. Roki on myös vielä pentu, joten en tule sen kanssa vielä kauhean hyvin toimeen, sillä minun terrierin luonne ei siedä pentuja (poikkeuksena kissanpennut). Voin laittaa Rokista kuvan myöhemmin, jos se suostuu kuvattavaksi.

Toinen tärkeä asia on tämä: Näin tänään jackrussellinterrierin kulkevan ikkunamme ohi! Tälläistä ei täällä juuri tapahdu, sillä täällä missä asumme, ei ole kovin montaa russelia vastaan tullut. Vastaan on tullut vain kerran lenkillä kolmen russelin seurue ja siitäkin on aikaa, silloin olin pentu ja olin kyydissä pyörän korissa (noloa!). En tiedä, kuka tämä uusi russeli on, sen seurassa oli myös joku toinen koira, en sen merkkiä huomannut katsoa sillä lajitoveri kiinnosti enemmän.

On vielä kolmaskin asia. Tämä asia on mukava ja hauska. On nimittäin satanut lunta! Innostun suuresti lumisateesta ja lumesta, on pakko päästä ulos kaivelemaan ja nuuhkimaan ja syömään lunta! Frisbeen heittely on lumessa mukavaa, välillä se menee lumen alle ja se täytyy kaivaa pois ja ravistella lumet päältä. Harmi vain, lunta oli hetken aikaa ja nyt taas sataa vettä, mutta onneksi sitä lunta on siellä ja täällä, piristämässä pimeyttä.

Oho, tuleepas pitkä juttu, sillä on vielä neljäskin asia. Joulu tulee! Olen nähnyt jo tonttuja (vai onko ne punatulkkuja) ja olen yrittänyt olla tosi kiltisti. Isäntä ja emäntä on jo ostaneet minulle joululahjan, näinkin sen jo hetken aikaa, mutta enpäs kerro sinulle, mikä se on! Kyllä tulee Tessu kateelliseksi jouluna.. :) Tonttupuvunkin olen jo kerran joutunut pukemaan päälle (miksi en vain kasva suuremmaksi, jottei se enää mahtuisi...), en pidä siitä yhtään. Kuka haluaa näyttää tontulta?

Jouluisin terveisin, Nana

1 kommentti:

  1. Tyyne täs moi!!!
    Joo elikkäs laumamme nuorimmaisen nimi on Rocky. olen kyllä hyvin ottanut vastaan pienen Rocky pojan.. Eki ei oikein meinaa hyväksyä.. mutta ovathan he molemmat poikia! Me koirat olemme isännän apureita tuolla mettällä. Minä hoidan nuo linnut.. Eki Kauriit ja peurat. Rocky hoitelee jänöset ja ketut. Saas nähdä kuka meistä pääsee eniten mettälle. Minä olen ehdoton emännän suosikki!! emäntä ottaa minut aina mukaansa kun se lähtee lenkille ja minä saan juoksennella vapaana. olen jo "vanha" ja tottelevainen saksanseisoja. laumaamme kuuluu myös sylvi santeri syltty kissa.. en oikein tiedä miten siihen suhtautua. Mutta koskas Nana tulet taas meille isottelemaan ja juoksemaan taloa ympäri..? Terveiset vaan täältä koivulehdosta!!!

    VastaaPoista