torstai 25. marraskuuta 2010

Tassut paleltuu

En pidä talvitakin pukemisesta.

Hyr, nyt on tullut talvi. Tassut palelee ja ulkona ei oo kiva olla, ainakaan kuuden aikaan aamulla. Yleensä olen aamuisin haistellut pihaa, mutta nyt kylmillä ja lumisilla ilmoilla olen tyytynyt vain pikapisulle lähimpään lumihankeen.

Ulkona on kyllä sitten mukavaa, jos siellä saa kaivaa lumikasaa, hakea frisbeetä tai käydä lenkillä nuuskimassa muiden koirien jälkiä. Muutaman kerran olen jo saanut villapaidan päälle lenkille, se on ollut kyllä ihan tarpeen, sillä en pidä kylmästä tuulesta.

Eilen oli oikein lumisadepäivä. Päivän katselin ikkunasta lumen tuloa ja kun emäntä tuli kotiin, aloitimme lumityöt. Minä kaivoin ja emäntä harjasi. Sitä lunta oli aivan valtavasti, lumikasa oli minuakin korkeampi. Eilen lensin myös muutaman kerran lumikasaan.

Tykkäättekö te muut koirat lumesta? Entäs te kissat?

2 kommenttia:

  1. ...HUI!!!!

    Kotimökkini pakkasmittari kuulema näyttää -16`C.
    Niin nuo isot ihmiset sanovat... Ja nämä pikkuihmiset eivät piittaa mitään kylmästä, pukevat vain joitakin haalareita yllensä ja villasukkia ja MENEVÄT ULOS!!! Minä taasen käväisen pihalla kisunpisuilla ja sitten aloitan kovan musisointikonsertin ulko-oven takana, jotta pääsisin sisälle!!!!! Onneksi meillä on täällä mökissä lämmintä, muuten joutuisin vetämään minäkin villatakkia ylleni...
    Paljon LÄMPÖISIÄ terveisiä sinne teille kaikille!!!

    terkuin: Amalia

    VastaaPoista
  2. Huh, onpa teillä siellä kylmä!
    Meillä sentään vain -8 astetta, vaikka sekin tuntuu jo olevan liikaa..

    VastaaPoista