tiistai 12. helmikuuta 2013

Laskiaismäessä

Tänään on laskiainen. Ei, minä en syö hernekeittoa, en edes pidä herneistä. Ei, en syö laskiaispullaa, sillä en pidä pullasta, kermavaahdosta kylläkin. Kyllä, minä olin mäkeä laskemassa.

Meidän pihalle oli ilmestynyt jokin pinkki esine. Haistelin ja ihmettelin sitä, että mikä se mahtaa olla. Se oli liukas.
Mikä tää on?
Emäntä kertoi, että se on liukuri, jolla lasketaan mäkeä. Emäntä näytti mallia ja se sujui mielestäni hienosti. Ensin kiivettiin mäen päälle liukurin kanssa. Sitten se liukuri asetellaan pepun alle ja otetaan kahvasta kiinni. Ja sitten liu'utaan!

Sitten tuli minun vuoroni. Liukuri mäen päälle, sitten pepun alle, sitten pidetään kiinni.. Hei, ei minun tassuni tähän pysty! No yritetään kuitenkin. Ja sitten vähän vauhtia ja menoksi!
Valmiina lähtöön!
Onnistuihan se!
Mäen alla
Parin laskukerran jälkeen toin liukurin takaisin emännälle.
Kivaa oli!

2 kommenttia:

  1. Voi apua - IHANA! Ja tuo pinkki sopii sulle tosi hyvin Nana! =)

    VastaaPoista
  2. vau!!! teillä on ollut vauhdikasta menoa. Hyvä Nana!! mä vaan pinkoin emännän ja lasten perässä tuolla tiellä joka vei mummilaan..siellä noi kaksijalkaiset herkutteli laskiaispullaa. ;) terv. Elma (ps.nyt varovasti sitten vauvojen kaa)

    VastaaPoista